Wieczór galowy - koncert Zazy Fournier

20:30 - koktajl (na zaproszenie), Teatr Lalek, Plac Teatralny 4 Bilety: 30 zł - Kasa Teatru Lalek

21/03/2013 - 19:00

 

         


 

Rezerwacja / Informacje

Rezerwacji biletów można dokonać: telefonicznie lub drogą elektroniczną w Biurze Organizacji Widowni.
Rezerwacje elektroniczne są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30.
Rezerwacja elektroniczna jest ważna po jej potwierdzeniu zwrotnym e-mailem przez Biuro Organizacji Widowni.
Godziny pracy Biura Organizacji Widowni: od poniedziałku do piątku  7:30 - 15:30

tel: 71 335 49 11; 71 335 49 12; 71 335 49 49
fax: 71 335 49 13
e-mail: widownia@teatrlalek.wroclaw.pl
Godziny pracy Kasy Biletowej
od wtorku do piątku 9:00 – 19:00; przerwa od 14:30 do 15:00
w soboty i niedziele na dwie godziny przed spektaklem
tel: 71 335 49 10
 

Zaza...

Urodzona w Paryżu, dorastała w Oise (departament Pikardii). Studentka szkoły teatralnej, autorka, kompozytorka, wokalistka. Swoją przygodę z muzyką zaczęła od gry na skrzypcach, zanim spróbowała gry na akordeonie w wieku 19 lat. Jej kariera muzyczna rozpoczęła się przypadkowo: została poproszona przez swojego profesora ze szkoły teatralnej o zaimprowizowanie czegoś na temat banalny, i jednocześnie fundamentalny („Kim jest mężczyzna a kim kobieta”), zaśpiewała piosenkę zatytułowaną La vie à deux, którą wówczas napisała wspólnie z ciocią dla przyjemności. Jej współpracownicy muzyczni, Jack Lahana (realizator muzyczny, współpracował z Brigitte Fontaine przy utworze La Fiancée) i multiinstrumentalista Rob (klawiszowiec grupy Phoenix, autor muzyki filmowej) stworzyli z tego utworu singla, który okazał się urokliwym albumem z wpływami Elvisa Presley’a. Jack Lahana i Rob, kontynuowali swój zamysł angażując do projektu muzyków sesyjnych: Nico Bogue (gitara) oraz Raphaël Seguinier (perkusja).

            

Na styl muzyczny Zazy miała także wpływ muzyka artysty o pseudonimie Christophe, który wkroczył na rynek muzyczny  w latach ’60 z utworami Aline i Les Paradis perdus. Teksty tych piosenek, mające w sobie dozę melancholii, ujawniają styl bezczelnego nastolatka, który uważał, że gdy ma się 15 lat  to co odczuwamy jako piękne i rzadkie przemija jak błyskawica. Kierując się tym stwierdzeniem, Zazę dopadło poczucie strachu, że to, co było już nie wróci. Ta nowa nostalgia, zauważalna w utworach Mon frère, Maman napisanych dla mamy, nie naruszyła jednak dobrego smaku ani energii czy optymizmu,  które były marką Zazy Fournier.

         

Rezygnując z występów w pojedynkę, artystka, wspólnie z zespołem wykonała utwór Regarde-moi, który jawił się w bardziej rockowej odsłonie. Ten utwór pokazuje, że młode pokolenie, do którego się zalicza Zazę i jej muzyków słuchało i czerpało pomysły z prawie wszystkich rewolucji muzycznych ubiegłego wieku: twist, rockabilly i Adriano Celentano (Happy Birthday). Zaza była jedną z „néo-yéyé” (Qu’est-ce que ça te fait? gdy miała 15 lat), rockmanką od początku swojej kariery (Johnny Chéri), natury kochliwej, namiętnej (Regarde-moi). Wszystkie jej osobowości przeplatają się ze sobą. Dzięki umiejętności łączenia różnorodnych stylów i doświadczeń muzycznych uchodzi za artystkę unowocześniającą epokę.

 

Partnerzy wydarzenia: 

                

Europejski Fundusz Leasingowy

                                                                                                                                         

Dodaj komentarz

Ochrona prywatności