Wydarzenia biznesowe

Wydarzenia biznesowe w Katowicach

Si Silesia!- forum biznesu i festiwal kultury

Zapraszamy na trzecią edycję wydarzenia Si Silesia!

 
Si Silesia III to międzynarodowe forum biznesu i festiwal kultury, które odbędzie się w dniach 1-7 lipca 2016 roku w Hotelu Tychy Prime. To już trzecia edycja wydarzenia, organizowanej we współpracy Hotelu Tychy Prime, Centrum Integracji Międzynarodowej, Tyskiego Sportu S.A. oraz Camera Italo Polacca. 
 
W skład tegorocznego eventu wchodzą:
- kursu sommelierskiego (1 lipca),
- wernisażu sztuki frankofońskiej (1 lipca), 
- kursu kulinarnego (3 lipca) 
- kursu językowego (4-6 lipca), 
- koncertu dwujęzycznego (7 lipca), 
- forum i targów biznesu (7 lipca).
 
Si Silesia III rozpocznie wernisaż sztuki, który odbędzie się 1 lipca 2016 roku. W tej edycji wystawa skoncentruje się wokół prac Reginy Lipeckiej. Artystka zajmuje się twórczością w dziedzinie malarstwa, rysunku, linorytu, sgraffito, projektowania witraży i poezji, a jej prace często nawiązują do sztuki śródziemnomorskiej i frankofońskiej. Wernisaż będzie odbywał się przy akompaniamencie pianina. Dla uczestników przewidywany jest poczęstunek. 
 
Tak jak w zeszłym roku, w ramach Si Silesia odbędą się bezpłatne kursy dla chętnych. W ich trakcie będzie można opanować podstawy porozumiewania się w języku francuskim, zgłębić sekrety kuchni włoskiej i francuskiej na podstawie propozycji potraw przygotowywanych przez Szefa Kuchni Restauracji La Cantina oraz poznać tajniki sztuki sommelierskiej.
 
Zapisów można dokonać do 25 czerwca, pisząc na adres e-mail fundacja.cim@gmail.com. Serdecznie zapraszamy do udziału.
 
 
 
                                                                                               

 

Si Silesia - Międzynarodowy Kongres Gospodarczy

 

Szukasz nowych rozwiązań, kontaktów? Jesteś głodny inwestycji? Przyjedź na Śląsk. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami Międzynarodowego Kongresu Gospodarczego Si Silesia, organizowanego we wrześniu 2015 w Tychach.

Międzynarodowe wydarzenie gospodarcze przeznaczone dla podmiotów zainteresowanych inwestycjami, nabywaniem nowych kontaktów oraz innowacyjnością i rozwojem regionu. Zapraszamy reprezentantów wszystkich sektorów: państwowego, prywatnego i NGO. Docelowo w Si Silesia 2015 weźmie udział około 150 podmiotów, m.in. z Polski, Włoch, Francji i Belgii. Listę podmiotów zaangażowanych w kongres można znaleźć TUTAJ. Zapraszamy także do zapoznania się z materiałami dotyczącymi POPRZEDNIEJ EDYCJI kongresu.

CZAS: 18 WRZEŚNIA 2015
MIEJSCE: HOTEL TYCHY PRIME (Tychy, woj. Śląskie, Polska)

Cele wydarzenia:
+ promocja współpracy międzynarodowej,
+ zacieśnianie stosunków pomiędzy podmiotami z różnych sektorów i państw,
+ stymulowanie rozwoju miasta i regionu.

Tłumaczenie symultaniczne na języki: angielski, francuski i włoski.

Wydarzenie zostało objęte honorowymi patronatami Prezydenta Miasta Tychy Andrzeja Dziuby, członka zarządu Województwa Śląskiego Kazimierza Karolczaka oraz Domu Polski Południowej w Brukseli. Patronat medialny sprawują tygodnik Twoje Tychy oraz TVP Katowice.

Szczegóły: http://forintegration.com/index.php/sisilesia2015/informacje

Si Silesia - konferencja

Si Silesia - conference

—————————————————————————–

Na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach rozpoczynają się zapisy na nowe, międzynarodowe studia II stopnia (tzw. magisterskie), o nazwie:

KARIERY EUROPEJSKIE W ADMINISTRACJI i BIZNESIE

 

Studia te kierowane są do wszystkich, którzy posiadają tytuł licencjata i chcą zdobyć wykształcenie, które otworzy im dostęp do rynków pracy państw Unii Europejskiej.

- Specjalność powstaje we współpracy z Instytutem Studiów Politycznych w Lille we Francji.

- Zajęcia będą prowadzone przez polskich i zagranicznych wykładowców w trzech językach (polskim, francuskim i angielskim), w tym przez zatrudnionego na stałe native’a speaker’a. 

- Do dyspozycji studentów będzie nowopowstała pracownia AkCeS (www.akces.us.edu.pl ) wyposaża w najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, telekomunikacyjny i pomoce naukowe.

- Absolwenci będą przygotowani do pracy w administracji rządowej, instytucjach i organizacjach krajowych oraz międzynarodowych, szczególnie w instytucjach europejskich, a także w przedsiębiorstwach działających na rynku krajowym i międzynarodowym.

 

Broszura zawierająca szczegółowe informacje dostępna jest pod adresem: http://www.akces.us.edu.pl/files/Folder.pdf

 

Więcej informacji na: www.akces.us.edu.pl

 

Studia z j. francuskim Katowice - kariery europejskie w biznesie i administracji

 

—————————————————————————–
 

Warsztaty rekrutacyjne w Alliance Francaise - 29.10.2014


Chcesz wiedzieć jak radzić sobie na rynku pracy? Jak wykreować swój wizerunek? Jak napisać dobre CV i w jaki sposób rozmawiać z rekruterem?

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na profesjonalnych warsztatach rekrutacyjnych organizowanych w Alliance Francaise w Katowicach!

W programie:

  • jak wykreować swój wizerunek w mediach społecznościowych (Facebook, Linkedin, Goldenline, Twitter),
  • mowa ciała i jej wpływ na nasz odbiór,
  • jak napisać dobre CV,
  • jak rozmawiać z rekruterem,
  • symulacja rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Czekamy na Was 29 października 2014 o godzinie 12:00 w siedzibie AF (ul. Szkolna 7, Katowice, p. 13a)

Serdecznie zapraszamy!

* Prosimy o mailowe lub telefoniczne potwierdzenie swojej obecności do 27.10:
32 359 22 08, sekretariat.alliance.francaise@op.pl

 

Warsztaty rekrutacyjne

 

—————————————————————————–

Międzynarodowy Kongres Biznesowy - 01.04.2014 Katowice

 

Alliance Francaise w Katowicach oraz Polska Izba Przemysłowo-Handlowa we Francji ma zaszczyt zaprosić Państwa na Międzynarodowy Kongres Biznesowy, który odbędzie się w Hotelu Angelo w Katowicach (ul. Sokolska 24, 40-086 Katowice), w dniu 1 kwietnia 2014 roku. Tematem Kongresu będzie atrakcyjność Województwa Śląskiego, a jego głównym celem przyciągnięcie uwagi inwestorów polskich oraz zagranicznych na potencjał całego regionu.

Swoją wiedzą w tym zakresie podzielą się z nami zaproszeni goście z Polski i zagranicy, którzy zainwestowali lub chcą zainwestować w rozwój Województwa Śląskiego.

Kongres został objęty patronatem Marszałka Województwa Śląskiego, Prezydenta Miasta Katowice, Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach i tym samym wydarzenie jest jedną z zapowiedzi Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Podczas Kongresu odbędą się również spotkania B2B w sektorach: górnictwo, logistyka, transport, outsourcing itp, które pozwolą na nawiązanie nowych i zacieśnienie dawnych kontaktów biznesowych.

Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w załączonym folderze, a także na stronie internetowej wydarzenia: http://ibckatowice.pl/

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani uczestnictwem w tym wydarzeniu, proszę o wypełnienie formularza http://ibckatowice.pl/formularz-rejestracyjny/

W razie pytań proszę o kontakt: info@ibckatowice.pl lub telefonicznie

Karl Zangerle - Dyrektor Alliance Francaise Katowice tel.: +48 533 069 700
(po francusku i angielsku)
Anna Bulczyńska - Koordynator Projektu +48 512 846 189
(po polsku i angielsku)

 

Międzynarodowy Kongres Biznesowy Katowice

 

—————————————————————————–

 

Dzień otwarty Capgemini

 

 

Znasz francuski przynajmniej na poziomie B2?
Lubisz wyzwania zawodowe i chcesz się rozwijać?
Chcesz poznać Capgemini "od kuchni"?

W trakcie dnia:

  • Dowiesz się: czym się zajmujemy, kogo poszukujemy i jak rekrutujemy,
  • Poznasz jeden z zespołów i zwiedzisz nasze biuro,
  • Weźmiesz udział w szkoleniu - " Komunikacja interpersonalna i savoir vivre w biznesie"
     

A jeśli chcesz do nas dołączyć - przynieś swoje cv - nie czekaj, weź karierą w swoje ręce!
 

Data: 28 marca 2014
Miejsce: ul. Uniwersytecka 13, Katowice
Czas trwania: 10:00 – 14:00
 

Zapisy trwają do 25.03.2014r.:

  • Prześlij swoje imię i nazwisko oraz nazwę Twojej Uczelni i kierunek studiów na adres: praca.pl@capgemini.com

Każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie odbycia szkolenia oraz upominki firmowe.
Uwaga! Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Dzień otwarty Capgemini

 

—————————————————————————–

Dzień otwarty Capgemini
 

Znasz język francuski przynajmniej na poziomie B2?
Lubisz wyzwania zawodowe i chcesz się rozwijać?
Chcesz poznać Capgemini „od kuchni”?

Zapisz się na Dzień Otwarty Capgemini!

W trakcie dnia:

  • Dowiesz się: czym się zajmujemy, kogo poszukujemy i jak rekrutujemy,
  • Poznasz jeden z zespołów i zwiedzisz nasze biuro,
  • Weźmiesz udział w szkoleniu:
    „Rzuć wyzwanie Excelowi pod czujnym okiem naszego Incident Managera”
     

A jeśli chcesz do nas dołączyć – przynieś swoje CV – nie czekaj, weź karierę w swoje ręce!

Data: 31 stycznia 2014
Miejsce: ul. Graniczna 54, Katowice
Czas trwania: 9:00 – 13:00

Zapisy trwają do 28.01.2014r.

-> Prześlij swoje imię i nazwisko oraz nazwę Twojej Uczelni i kierunek studiów na adres: praca.pl@capgemini.com

Każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie odbycia szkolenia oraz upominki firmowe.

 

Dzień otwarty Capgemini Katowice

—————————————————————————–
 

Panel Dyskucyjny - „Zielona Księga, System Stanowienia Prawa w Polsce”

III edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich PrzedsiębiorstwZapraszamy do udziału w sesji specjalnej III edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw zatytułowanego: „Zielona Księga, System Stanowienia Prawa w Polsce”

W dniach 16-18 września br. w Katowicach już po raz trzeci odbędzie się Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Organizatorami Kongresu, wraz z Regionalną Izbą Gospodarczą są Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Ministerstwo Gospodarki. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęli: Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski, Przewodniczący Komisji Europejskiej José Manuel Barroso oraz Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Martin Schulz. Na czele Komitetu Honorowego stanął prof. Jerzy Buzek.

W programie, wśród kilkudziesięciu debat panelowych znalazła się Sesja Specjalna poświęcona Zielonej Księdze, czyli systemowi stanowienia prawa w Polsce. Odbędzie się ona w siedzibie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, w pierwszym dniu Kongresu - 16 września. Początek panelu "Zielona Księga, System Stanowienia Prawa w Polsce" zaplanowany jest na 17.30. Sesja Specjalna jest inicjatywą Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego, która powstała w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na budowanie nowego ładu dla małych i średnich przedsiębiorstw, w oparciu o lepsze prawo, bardziej przyjazne obywatelom i firmom. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się m.in.:

•   Mirosław Barszcz, Ekspert podatkowy,
•   Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta,
•   Radosław Gumułka, Grupa Gumułka,
•   Mariusz Haładyj, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, 
•   Dr hab. Maciej Szpunar, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego,
•   Dr Tomasz Zalasiński, Obywatelskie Forum Legislacji, Kancelaria Domański, Zakrzewski, Palinka Sp.K.,
•   Izabella Żyglicka, Adwokaci i Radcowie Prawni Sp.K. Izabella Żyglicka i Wspólnicy.

Panel będzie moderować Maria Trepińska, dziennikarka ekonomiczna Forbesa. Na spotkanie pragniemy zaprosić jak najszersze spektrum środowiska prawniczego – adwokatów, specjalistów i ekspertów z zakresu prawa oraz wszystkich zainteresowanych stworzeniem nowoczesnego, przejrzystego systemu budowania prawa.

Udział w Kongresie jest bezpłatny!

—————————————————————————–
 

 

StartUp Mixer

 

StartUp Mixer 2013Zapraszamy do udziału w spotkaniu networkingowym organizowanym Przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – StartUp Mixer.

W programie znajduje się między innymi konkurs na najlepszy pomysł na biznes firm działających w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, wystąpienie eksperta, a także networking – część spotkania poświęcona nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami przedsiębiorstw działających w różnych branżach.

Gościem honorowym – ekspertem będzie Dariusz Żuk – współtwórca i Prezes Zarządu Polski Przedsiębiorczej – think tanku działającego w obszarze przedsiębiorczości. Polska Przedsiębiorcza posiada pierwszą systemową strategię wspierania przedsiębiorczości „Droga do Polski Przedsiębiorczej”, mającą na celu osiągnięcie przez Polskę do 2020 roku pozycji lidera w obszarze startupów oraz wykreowanie 3 polskich firm na skalę skype’a czy google’a.

Wśród prezentujących się firm znajdą się: Cudotwórnia Events – firma, która każde wydarzenie potrafi zamienić w fabularną przygodę, agencja interaktywna gnStudio specjalizująca się w kompleksowym kreowaniu wizerunku marki w internecie oraz Niezależna Grupa Popularyzatorów Nauki Eksperymentatorzy – eksperci od niekonwencjonalnych metod promowania nauk przyrodniczych.

Partnerami spotkania są Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Forum Młodych Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Sosnowiecki Park Naukowo-Technologiczny, Dom Miasta Saint-Étienne w Katowicach  oraz Alliance Francaise. Prezydent Katowic, Piotr Uszok, objął cykl spotkań StartUp Mixer patronatem honorowym.

Impreza odbędzie się w ramach III Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw (16-18 września 2013 r.).

Wstęp wolny. Zapisy na http://mixeroko.evenea.pl/

Ilość miejsc ograniczona.

 

StartUp Mixer 2013

—————————————————————————–
 

Seminarium GARR

 

Spotkanie ma na celu zwrócenie uwagi na różne, nie tylko ekonomiczne, aspekty współpracy z partnerami francuskimi. Znajomość uwarunkowań kulturowych i społecznych okazuje się być tak samo ważna jak znajomość realiów ekonomicznych i może przesądzić o sukcesie firmy na danym rynku. Seminarium poprowadzą eksperci w dziedzinie biznesu międzynarodowego i międzykulturowego z Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce, prezentując nie tylko wiedzę teoretyczną ale także praktyczne doświadczenia w prowadzeniu biznesu.

Swoimi spostrzeżeniami z pracy w otoczeniu polskich partnerów podzieli się również Francuz pracujący we francuskich firmach na Śląsku. Opowie czy współpraca z Polakami wymagała dłuższego okresu poznawania i przyzwyczajania się do specyfiki naszej kultury, czy też od początku przebiegała harmonijnie.

W PROGRAMIE spotkania oprócz aspektów kulturowych, przedstawiona zostanie również charakterystyka rynku francuskiego:

Aspekty ekonomiczne

Na wstępie seminarium zaznajomimy Państwa z ekonomicznymi wskaźnikami rynku francuskiego oraz informacjami na temat wymiany handlowej między Polską a Francją. Omówiona zostanie również obecność firm francuskich w Polsce. Prelegenci przedstawią specyfikę francuskiego rynku i dystrybucji, a także formy istnienia na rynku francuskim. Podczas spotkania uzyskają Państwo cenne rady i wskazówki, jak poruszać się po rynku francuskim, jak przygotować ofertę współpracy oraz która forma prowadzenia działalności gospodarczej będzie najkorzystniejsza.

Aspekty kulturowe

W drugiej części prezentacji omówione zostaną kulturowe aspekty współpracy z francuskim partnerem. Różnice kulturowe między Polakami a Francuzami będą pretekstem do nakreślenia charakterystyki działania Francuzów w biznesie. Posłuży ona do przedstawienia biznesowego savoir-vivre’u, którego wdrożenie w życie sprawi, że współpraca z francuskim partnerem będzienienaganna.

Więcej o organizatorach i partnerach spotkania znajdziecie Państwo na stronach internetowych :

Partnerzy spotkania:

 

Aby zgłosić swój udział, prosimy o wypełnienie dołączonej "Karty Uczestnictwa" i przesłanie jej na adres enterprise@garr.pl lub faxem na nr 032 72 85 803 do dnia 18 czerwca 2013 r. Potwierdzenie udziału w spotkaniu wyślemy drogą elektroniczną przed organizowanym spotkaniem, na adres podany przez uczestnika w Karcie Uczestnictwa.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
 

Dokumenty do pobrania:

Program spotkania
Karta uczestnictwa
 

—————————————————————————–

Francuski Dzień Otwarty Capgemini

W ramach spotkania:

  • Przekonasz się, jak wygląda codzienna praca z klientem francuskojęzycznym.
  • Dowiedziesz się więcej na temat firmy Capgemini oraz różnorodnych ścieżek rozwoju w naszej firmie.
  • Zdobędziesz wiedzę i będziesz się świetnie bawić uczestnicząc w ciekawych szkoleniach.
     

Plan spotkania: 

  • 10:00 - 11:00 Kilka słów o Capgemini i francuskich zespołach
  • 11:00 - 11:45  Tour po biurze
  • 12.00 - 12.50 Na co zwrócić uwagę w procesie rekrutacji?
  • 13.00 -13.50   Uwaga! Startujemy! Czyli jak wygląda praca agenta w Capgemini?
  • 14.00 - 15.30 Gra: „Budowanie mostów - czyli o sztuce komunikacji”
     

Gdzie: Atrium, ul. Graniczna 54, Katowice
Kiedy: 18.06.2013.
  godz. 10:00 – 15:30.
 

Chcesz się spotkać z nami tego dnia? Zgłoś się do: paulina.chudzik@capgemini.com

 

—————————————————————————–

 

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości zapraszają na StartUp mixer dnia 21.02.13r. o godzinie 18:00 w klubie Rajzefiber, ul. 3-maja 23, Katowice.

Startupy z Śląskiego AIP ubiegające się o nominację do tytułu Startupu Roku 2013.

Calmfit - zespół gabinetów kosmetycznych (masaże relaksacyjne od klasycznych po orientalne)
Creatif - produkcja filmowa (tworzenie reklam i teledysków najwyższej jakości. Bez wyrzeczeń. Z najlepszymi pomysłami)
GrafiDUO - kompleksowe wsparcie przy budowaniu własnego wizerunku marketingowego.

Gość specjalny: Aleksander Kozłowski

Pièce jointe

Dodaj komentarz

Ochrona prywatności